אזור המומחים

חובות ועד הבית

  • בבניין בו אני גר ראש ועד הבית מתעקש על כל מיני שירותים שבעיניי אינם הכרחיים אך כולם נאלצים להתחלק בתשלום. האם אני רשאי לא לשלם ועד בית?

    כל בעלי הדירות בבניין משותף מחויבים בתשלום מיסי ועד הבית. במידה וההתנהלות בבניין לא

    לרוחך רצוי לדון בנושא באסיפה הכללית של בעלי הדירות בבניין. אסיפה זו מתנהלת פעם

    בשנה ונועדה לקבוע את דרך הניהול של הרכוש המשותף ואופני השימוש בו, כמו גם להחליט

    על מינוי נציגות הועד, הוצאות הכרוכות בניהול הבניין ואישור חשבונות. 

  • האם ועד הבית מחויב לנהל את חשבונות הבניין בשקיפות? אם כן – באיזו תדירות יש לספק פירוט מלא של כל ההוצאות והחשבונות- מדי חודש, חודשיים, פעם בחצי שנה, או שנה?

    ועד הבית מחויב לתת דיווח מלא כולל חשבוניות. על כל הוצאה יש להחליט לאחר שהוצגו שלוש

    הצעות מחיר, ולאחר אישור ההוצאה בהחלטת רוב בישיבה בה משתתפים מעל 50% מבעלי

    הנכסים. ועד הבית המתנהל בחוסר שקיפות מוביל לחוסר אמון מצד הדיירים ולחשדנות. כמו כן,

    החלטות שהתקבלו ללא אישור, או ללא רוב מתאים, עלולות להיתפס כ"ניהול רשלני" וחושפות

    את ועד הבית לתביעות אישיות.

  • מה עלי לעשות בכדי לקבל את תיק הועד בכדי לבדוק הוצאות והכנסות של הבניין?

    לא ניתן לקבל את תיק הבניין, אלא רק עותק לעיון. עלות הצילום של החומרים המקוריים תחול

    על הדייר או בעל הנכס שביקש לעיין בה. על פי החוק בעלי דירות בבית משותף רשאים בכל עת

    לעיין בספר ההכנסות וההוצאות, בחשבונות ובשאר המסמכים הרלוונטיים – כל עוד העיון יבוצע

    בדירתו של הגזבר או של יו"ר הוועד. אפשר גם לבקש מהועד לפרסם בלוח המודעות של הבניין

    עדכונים בדבר הוצאות שוטפות, בלת"מים ושאר עניינים הקשורים לניהול הבניין.

  • באסיפת הדיירים האחרונה נבחרו נציגי ועד בית חדשים לבניין. האם ועד הבית הקודם מחויב להעביר את כל התכתובות והניירת שהצטברה מול ספקים, קבלנים וגורמים שונים למרות שכל הנושאים טופלו ונסגרו? כמה שנים אחורה הניירת צריכה לתעד?

    על נציגות הבניין היוצאת להעביר את תיק ועד הבית בו ריכזו את כל מסמכי ועד הבית (כולל

    ספר ההכנסות וההוצאות, הצעות המחיר, החשבונות ושאר המסמכים הקשורים בניהול הבניין).

    יש להעביר כל מסמך או חשבון המצוי ברשות ועד הבית בטווח של שבע שנים אחורה מיום

    בחירת הנציגות החדשה.

  • ראש ועד הבית שלנו מתלונן כל הזמן. אמנם הוא איש נחמד ומנהל את הבניין בסך הכול באופן לא רע - אבל מה לעשות שהוא נודניק! הוא לא זוכר אף פעם מי שילם ומתי ומטריד את כל שכני הבניין עם ענייני הגביה שלו. יש דרך לעזור לו ולשאר הבניין בכדי שלא נאבד את השפיות?

    כן! משולם יודעים לעזור גם למקרים קשים כמו ראש הועד שלכם. ידעו את ועד הבית שלכם

    שירשום את הבניין לשירות, הזמינו את שאר תושבי הבניין להצטרף ומעכשיו כל ענייני הגביה

    של הבניין מסודרים. עוברים לשלם ועד בית בכרטיס אשראי במשולם – והופכים לשכנים בלי

    חשבונות. ובלי נדנודים.